Be tudnád mutatni a szervezetedet néhány mondatban? Te mit csinálsz benne?
Kádár Melinda vagyok a Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa, többek között részt veszek a Bringázz a munkába kampány kommunikációs stratégiájának kialakításában és menedzselésében.
A Magyar Kerékpárosklub már több mint 20 éve dolgozik azért, hogy jobb legyen Magyarországon kerékpározni. Elkötelezettek vagyunk a fenntartható közlekedés népszerűsítése mellett, hisszük, hogy a kerékpározás nem csak szabadidős tevékenység, hanem a hétköznapok során is a leghatékonyabb közlekedési eszköz tud lenni.
Mik voltak azok az online marketing célok, amiket meg szerettetek volna valósítani?
Az őszi kampányidőszakban szerettük volna, ha minél több emberhez eljusson az új Bringázz a munkába app híre és szívesen használják azt az emberek. A népszerűsítésben nagyrészt az online hirdetésekre támaszkodtunk, de offline a szeptemberi bringás reggeli eseményünkön is promóztuk az alkalmazást országszerte. Rendszeres kommunikációval és hirdetésekkel a social media felületeken vagyunk jelen, főként Facebook és Instagram, valamint Gina és Dani (az önkéntes marketingesek) segítségének köszönhetően Google Ads kampányokat is tudtunk indítani. Civil szervezetként nincs túl sokszor lehetőségünk profi marketinges szakemberekkel együtt dolgozni, ezért ez most egy nagyon szuper lehetőség volt.
Tudsz arról mesélni, hogy hogy zajlott a közös munka? Mi volt a legjobb esetleg a legrosszabb élményed?
Ginával és Danival augusztusban kezdtünk el levelezni a részletekről. Az első megbeszélésünket is még a nyár végén megejtettük, ezt követően már csak emailben kommunikáltunk. Az első pillanattól kezdve azt láttam, hogy jó kezekben lesz az ügy, mert nagyon proaktívan és a profin álltak hozzá a feladathoz. Minden felmerülő kérdésemre igyekeztek közérthetően válaszolni és segíteni az elakadásokban. Az egyik legrosszabb élmény talán az volt, amikor már félidőnél jártunk és Gina felhívta a figyelmem arra, hogy sajnos nem tudnak futni a hirdetések, mert a weboldalunkat fertőzöttnek észleli a Google rendszere. Sajnos beigazolódott a gyanú, a bringazzamunkaba.hu oldalunkon megjelent két általunk ismeretlen admin a rendszerben, akik elkezdtek gyanús tevékenységet folytatni az oldalon, kvázi vírusos lett az oldalunk. Napokig dolgoztunk rajta, hogy ezt megoldjuk, de sikerült és a legjobb rész is ekkor következett, hiszen futni tudtak a hirdetések és még sok embert be tudtunk vonni a játékba.
Hogy érzed, mennyire valósultak meg célok, amiket kitűztetek a közös munka elején? A szervezet későbbi munkája során mennyire tudja hasznosítani a kipróbált tevékenységeket?
Alapvetően sikeresnek tartom az együttműködést, hiszen olyan lehetőségeket tudtunk kihasználni, amelyekhez szervezeten belül nem volt meg a szakértelem, ezáltal sokkal szélesebb körben tudtuk népszerűsíteni az applikáción keresztül a kerékpározást. Ginával és Danival nagyon jó volt együtt dolgozni, mert minden nehézség ellenére kitartóak és támogatóak voltak. Hálásak vagyunk a lehetőségért és szeretnénk a jövőben nagyon hangsúlyt fektetni erre a területre is.
Milyen szervezeteknek ajánlanád, hogy próbáljak ki egy marketing ügynökséggel való közös munkát?
Úgy gondolom, hogy a legtöbb civil szervezet szinte állandóan szeretné bővíteni a hálózatát, bevonni új támogatókat, önkénteseket, és ez a fajta együttműködés egy nagyon jó lehetőség erre. Valójában nincs vesztenivaló és egy tapasztalattal többet lehet begyűjteni. Utólag pedig mindenki szabadon dönthet arról, hogy mire fordít a szűkös kapacitásából a jövőben. Ajánlom mindenkinek, egy próbát megér!
Olvasd el, hogy a PPC szakemberek milyen tapasztalatokat szerzetek ebben az együttműködésben: https://probono-ppc.hu/pro-bono-marketinges-munka-beszamolo/
Ha kedvet kaptál a pro bono munkához, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.
https://probono-ppc.hu/ppc-szakember/
FB csoport: PPC-probono