Pro bono munka az Igazgyöngy Alapítvány szemüvegén keresztül

Az Igazgyöngy Alapítvány kommunikációs vezetőjét Marosváry Dorottyát kérdeztem a nekik nyújtott pro bono munka közben szerzett tapasztalatairól.

Be tudnád mutatni a szervezetedet néhány mondatban? Te mit csinálsz benne?

Az Igazgyöngy Alapítvány 1999 óta dolgozik a gyermekszegénység ellen Hajdú-Bihar megyében, Európa egyik legszegényebb régiójában. Folyamatosan bővülő munkával jutottunk el addig, hogy a társadalmi leszakadás összes feltárt problémájára próbálunk befolyással lenni, összehangolt, hosszú távra tervezett, stratégiaszerű munkával. 

Dolgozunk a gyerekekkel, családjaikkal, a közösségekkel, a velük kapcsolatban levő intézményrendszerrel, emellett próbálunk hatással lenni a szakpolitikára és a közvéleményre is.

Az alapítványnál kommunikációs vezetőként dolgozom (marketing, fundraising, PR, online és offline kommunikáció), a munkaidőm egy részében az alapítványhoz kapcsolódó társadalmi vállalkozás értékesítését managelem.

Mik voltak azok az online marketing célok, amiket meg szerettetek volna valósítani?

  • Eddig csak organikus eléréssel dolgoztunk, azért vágtunk bele a PPC projektbe, hogy tudatosabbá váljon a munkánknak ez az oldala mind az alapítvány, mind a társadalmi vállalkozás (SZUNO) tekintetében.
  • Eddig nem használtuk ki a Google ad Grants által nyújtott lehetőségeket, most ezt a folyamatot is elindítottuk
  • Google Analitics mélyebb megismerése, GA4 beállítás

Tudsz arról mesélni, hogy hogy zajlott a közös munka?

  • Az első lépés az volt, hogy a szakemberrel közösen átbeszéljük a célokat, platformokat, erőforrásokat és ezt figyelembe véve átbeszéltük az ütemtervet.
  • A Facebookon közzétett hirdetések elérését folyamatosan nyomon követtük, átbeszéltük a tanulságokat és ezt figyelembe véve alakítottuk a kampányt.
  • Az önkéntes marketing szakember magas szintű tudással rendelkezett a Facebook hirdetési fiókók és az egyéb hirdetéseket érintő kérdések terén, nélküle nem tudtuk volna végigvinni a folyamatot.
  • A kampányt egy pilot programként kezeltük, így nem féltünk kísérletezni, tesztelni, majd levonni a tanulságokat.

Tudsz mondani néhány dolgot, amit adott a közös gondolkodás az ügynökséggel/PPC szakemberrel, amiket esetleg a későbbiekben be tudtok építeni az Alapítvány további online marketing tevékenységébe?

  •  Online marketing kampány tervezése, megvalósítása, kiértékelése
  • Google Analitics-ból szükséges adatok kinyerése, kiértékelése
  • Google Ad Grants

Hogy érzed, mennyire valósultak meg célok, amiket kitűztetek a közös munka elején? A szervezet későbbi munkája során mennyire tudja hasznosítani az Ügynökséggel/PPC szakemberrel kipróbált tevékenységeket?

Sok külső szakemberrel dolgoztunk együtt de ritkán fordul elő, hogy ilyen hatékonynak érezzük az együttműködést. A szakember olyan tudással rendelkezett, ami nincs meg a szervezetünkben. 

A hatékony online kommunikáció ma a civil szervezetek működésének egyik legfontosabb alapja, a támogatók elérésének legfőbb platformja. Természetes, hogy ezekben a szervezetekben a szakmai munkán van a hangsúly, de egyre többen látják, hogy a stabil működéshez elengedhetetlen, hogy a szervezet megfelelő támogatói bázist építsen. Bár jellemző a szférára, hogy egy-egy munkatárs több feladatot is ellát és különböző területeken rendelkezik tudással, mi most azt tapasztaltuk, hogy a PPC szakember segítségével egy rövid időszak alatt olyan tudásra tettünk szert, amire hosszú távon építhetünk és amihez más módon sokkal több energiabefektetéssel jutottunk volna hozzá. A szakember nem csak a tervezésben segített, hanem a felmerülő problémák megoldásában (pl jogosultságok kezelése, háttérbeállítások). 

Mit nyertetek az együttműködésben?

A projekt során számos előnyt tapasztaltunk:

  1. Szakértelem és tudás: A marketing ügynökség vagy PPC szakember speciális tudással és tapasztalattal rendelkezik, ami hozzájárult hatékonyabb és célzottabb online jelenlétünkhöz.
  2. Hatékony online kommunikáció: Az együttműködés lehetővé tette, hogy hatékonyabban kommunikáljunk az online térben, pontosabban célozva elérjük támogatóinkat és érintetteinket.
  3. Adatok és analitika: A szakemberek segítettek kiértékelni a kampányok hatékonyságát, így képesek voltunk finomhangolni stratégiáinkat és növelni a hirdetések eredményességét.
  4. Új perspektívák és megközelítések: Új és kreatív ötletekkel gazdagították munkánkat, új szemléletmódot hozva.

Az együttműködésnek köszönhetően hatékonyabban és tudatosabban tudtunk lépéseket tenni a célok eléréséhez, és hosszú távú terveinket is megalapozhattuk az online marketing terén.

Olvasd el hogy, a PPC szakemberek, milyen tapasztalatokat szereztek ebben az együttműködésben: https://probono-ppc.hu/pro-bono-munka-tapasztalatai/

Ha kedvet kaptál a pro bono munkához, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.
https://probono-ppc.hu/ppc-szakember/
FB csoport: PPC-probono