Amit leírok ebben a bejegyzésben, nem reprezentatív felmérésből származó adatokra támaszkodnak, csupán az eddigi tapasztalataimat foglalom össze.
A Pro Bono PPC projekt, amit csinálok egy szerelem, sok munkaórát tettem már bele. Amikor elkezdtem azt hittem, hogy annyira jó az ötlet, hogy gyakorlatilag el fogja magát adni.
Ezért nem akartam se keresőoptimalizálást csinálni a honlapon, se grafikust felkérni a honlap kinézetének megtervezéséhez, aktív markerting PPC kampányt, meg végképp kizártam.
Ezek a nézeteim némiképp megváltoztak mostanra, le is írom az okokat:
2021-ben lefutottak a pilot projektek, amik nagyon jól sikerültek, rengeteg dolgot tanultam belőlük. Mostanra megvan egy működő kész struktúra, ami mentén könnyen be tudok indítani egy új projektet.
A tapasztalat azt mutatja, hogy civil szervezetet sokkal könnyebb találni, mint lelkes online marketinges PPC szakértőt.
Jelenleg majd 150 tagú már a Pro Bono PPC a Facebookon, így a hazai legnagyobb ilyen jellegű csoporttá nőtte ki magát.
A csoportban kizárólag ügynökségek, ügynökségeknél dolgozók és szabadúszó online marketing szakemberek vannak.
Most már látom, hogy mi az igazi kihívás. A szakmai közösség felduzzasztása, azaz releváns emberekhez eljuttatni és megismertetni a marketing pro bono munka lehetőségét.
Belevágtam egy kísérletbe, hogy megnézzem mennyire nyitottak azok a tartalmat gyártó hazai szereplők, akik egy egy hírt a radarszint fölé tudnak emelni.
Minden megkereső e-mailben vagy üzenetben bemutattam a kezdeményezést azt kértem, hogy ingyen (pro bono) osszák meg a felületeiken a Pro Bono PPC céljait.
Íme az eddigi (folyamatosan fogom frissíteni a listát) eredmény:
online Gazdasági vagy marketing magazinok | |
---|---|
Megkeresések száma | 8 |
Nem válaszolt | 6 |
Elutasítás | 1 |
Megjelenés született a megkeresésből | 1 |
Online hír vagy szórakoztató magazinok | |
---|---|
Megkeresések száma: | 5 |
Nem válaszolt | 4 |
Elutasítás | 1 |
Megjelenés született a megkeresésből | 0 |
releváns tartalomgyártók vagy influenszerek | |
---|---|
Megkeresések száma | 15 |
Nem válaszolt | 13 |
Elutasítás | 2 |
Megjelenés született a megkeresésből | 0 |
szakmai közösségek | |
---|---|
Megkeresések száma | 5 |
Nem válaszolt | 1 |
Elutasítás | 0 |
Megjelenés született a megkeresésből | 4 |
Mivel online marketinggel foglalkozom és szoktak ilyen jellegű feladataim lenni, hogy valamit online térben kell elhelyezni hasonló módon. Van tapasztalatom ennek az intézésében.
Ha anyagi ellenszolgáltatás van egy ilyen jellegű dolognál 1-3 napon belül szinte mindenhonnan visszajeleznek és gördülékeny a hír, PR cikk, szponzoráció elhelyezése.
Amennyiben a tartalmakat gyártók (média, tartalomgyártók, szakmai közösségek) szemében, ez a fajta segítség hírértékűvé, “szexivé” tud válni, akkor az katalizálni tudná a pro bono munka elterjedését Magyarországon.
A fentiek alapján egyértelmű, hogy a Pro Bono munka még mindig kevéssé elterjedt Magyarországon. Nincs elég nagy hírértéke, illetve megbecsültsége az ilyen jellegű munkának.
Viszont a csoportunkban lévő emberek nagyon elhivatottak és segítőkészek, nagyon jó látni, hogy ennyi embert megmozgat az önkénteskedés.
Az önkéntesség ezen formájának terjedéséhez elengedhetetlenül fontos a tudatosság növelése. Fontos, hogy a társadalmilag aktív marketing ügynökségek/szakemberek számára is láthatóvá tegyük, milyen pozitív hozzáadott értékkel járhat a részvétel a Pro Bono tevékenységekben.
Olvasd el, hogy a PPC marketing szakemberek milyen tapasztalatokat szereztek az egyik sikeres együttműködésben: https://probono-ppc.hu/pro-bono-munka-tapasztalatai/
Ha kedvet kaptál a pro bono marketing munkához, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.
https://probono-ppc.hu/ppc-szakember/
FB csoport: PPC-probono
A cikkben használt kifelezések magyarázata
A pro bono (magyarul a közjóért) egy latin kifejezés az önként a közjóért vállalt és fizetés nélküli szakmai munkára. A szolgáltatást azok használják ki, akik azt máskülönben nem tudják megfizetni azt.
A PPC (az angol “Pay Per Click” kifejezése rövidítése, magyarul kattintásonként fizetést jelent) szakember általában a két nagy platformon (Facebook, Google Ads, de ez lehet más is) folytatott hirdetési kampányok kezelésében tudja segíteni a civil szervezeteket.