Pro bono marketing munka PPC szakembereknek

PPC marketing szakembereknek miért jó pro bono önkéntes munkát végezni?

  • Kapcsolatrendszer építés, más szakértők megismerése, látásmód szélesítése.
  • A pro bono munkádról kapsz egy igazoló oklevelet, amit használhatsz a honlapodon és a különféle közösségi platformokon.
    Ha szeretnéd, ez az igazoló oklevél az oldalunkra is felkerül: https://probono-ppc.hu/pro-bono-oklevelek

A tudományos magyarázat a következő:

Az öndeterminációs elmélet (self-determination theory – SDT) az univerzális emberi szükségleteket veszi alapul. Azt állítja, hogy az embernek három veleszületett pszichológiai szükséglete van: az autonómia, a kapcsolat és a kompetencia. Amikor ezek teljesülnek, akkor vagyunk motiváltak, produktívak és boldogok.

1. Autonómia: Az öndeterminációs elmélet szerint az autonómia szükséglete azt jelenti, hogy az egyénnek szabadsága és lehetősége van saját döntéseinek meghozatalára. A pro bono munka ezen az elven alapul, mivel önkéntes alapon történik, és az egyének szabadon választhatják meg, mely ügyekben kívánnak részt venni.

2. Kapcsolat: A kapcsolatok kialakítása és a közösség részévé válás hozzájárul az önkéntesek érzelmi elégedettségéhez.

3. Kompetencia: Az öndeterminációs elmélet azt mondja ki, hogy az egyének motiváltak és elégedettek lesznek, ha érzik, hogy hatékonyak és kompetensek a választott tevékenységeikben.

Az öndeterminációs elmélet alapján a pro bono munka tehát szolgálhatja az egyének belső szükségleteit, és hozzájárulhat az élettel való elégedettségükhöz és jóllétükhöz.

Jelentkezés feltételei

  1. Legalább 1.5 év tapasztalat és jelenleg is aktív kampánykezelések.
    Nem tanuló projektek amikben részt fogsz venni, hanem valódi segítség, ezért fontos a valós tapasztalat.
  2. Általában 3 hónapig tart egy projekt, ennyi idő alatt fel lehet építeni és ki lehet próbálni egy folyamatot, legyen ennyi időd…

Egy PPC-s csapatban van egy ember (Projektvezető), aki tartja a kapcsolatot az ügyféllel és csapattagok munkáját is összhangba hozza. Ez az ember tevékenyen vihet is akár egy marketingeszközt, de lehetősége van csak a projektvezetés feladatot ellátni. Illetve az egyes marketingeszközöket kezelő szakemberek (PPC menedzser).
Gondold át, Te milyen szerepkörben tevékenykednél szívesen.

Egy projektben minimum 2 embernek részt kell vennie, így:

  • a több látásmód előnyei összeadódnak egy-egy kampány kapcsán
  • van lehetőség a munkafolyamatok megosztására
  • lehetőség adódik tudástranszferre és kapcsolatépítésre

Projektvezető feladatai

  • Tartani a kapcsolatot az ügyféllel (egykapus kommunikáció).
    Fontos, hogy mindig tiszta és érthető legyen a folyamat összes állomása a megbízó szervezetnek.
  • A csapat belső kommunikációját életben tartani, a projekten dolgozókkal közösen elkészíteni a kampány stratégiáját.
  • Minden csapattagnak összehangolni a feladatait és a határidőket betartatni.
  • Havi jelentés készítése az ügyfél részére
     

PPC menedzser feladatai

  • felépíteni a kampányhoz szükséges infrastruktúrát az adott platformon
  • legalább havi 4-8 (ez természetesen feladat függvényében lehet több és kevesebb is) munkaórát a projektre fordítani.

Csatlakozz a FB csoportunkhoz:
https://www.facebook.com/groups/probonoppc