Egy sikeres együttműködés résztvevőit kérdeztem, hogy milyen tapasztalatok gyűltek össze, kinek milyen hasznos volt a közös munka.
Szatai Mártont kérdeztem először, az együttműködés tapasztalatairól.
Be tudnád mutatni a szervezetedet néhány mondatban? Te mit csinálsz benne?
Az Utcáról Lakásba Egyesület a magyar lakhatási szegénység problémájával foglalkozik állami támogatás nélkül. Célunk, hogy érvényesen képviseljük a méltányos lakhatás szempontjait a közéletben és az Elsőként Lakhatás elvét bemutassuk a gyakorlatban is. Mintaprogramjaink során leromlott állagú önkormányzati lakásokat újítunk fel a legrászorultabbak számára, továbbá magánlakások bevonásával szociális szempontokat érvényesítő lakásügynökséget tartunk fent. Átmenetileg az ukrán menekültek lakhatását is segítjük nemzetközi szervezetekkel együttműködve.
Én a szervezet kommunikációjával foglalkozom.
Az egyesület által végzett további munkákról, lehetőségekről naprakészen lehet tájékozódni az Utcáról Lakásba Egyesület facebook oldalon.
Mik voltak azok az online marketing célok, amiket meg szerettetek volna valósítani?
Elsősorban próbáltuk bővíteni a támogatóink körét és tapasztalatokat szerettünk volna szerezni, továbbá jobban kihasználni a Google által felkínált lehetőséget.
Tudsz arról mesélni, hogy hogy zajlott a közös munka?
Körülbelül havi rendszerességgel találkoztunk online videós konzultációkon. Közösen próbáltuk kitalálni, milyen lehetőségeink vannak, ezeket segített megismerni, kiaknázni, majd beállítva a különböző hirdetéseket megbeszéltük azok hatásfokát, fejlesztési lehetőségeit.
Tudsz mondani néhány dolgot, amit adott a közös gondolkodás Gáborral, amiket esetleg a későbbiekben be tudtok építeni az Egyesület további online marketing tevékenységébe?
A teljes Google Ads használatot így térképeztük fel, ennek a lehetőségeivel már tudunk számolni a jövőben. A honlapunk látogatóinak szokásait is így ismerhettük meg, ami alapján jobban látjuk milyen irányba érdemes fejlesztenünk.
Hogy érzed, mennyire valósultak meg célok, amiket kitűztetek a közös munka elején? A szervezet későbbi munkája során mennyire tudja hasznosítani a kipróbált tevékenységeket?
A közös munka azt gondolom mind a két rész számára hozott újdonságokat, újabb tapasztalatokat. Egy nonprofit szervezetnek egészen más szempontjai vannak mint egy forprofit vállalkozásnak, ezért is inkább folyamatában alakultak ki a céljaink, nem az eredetileg kitűzött elképzeléseken volt a fókusz. Az elindult folyamatok eredményessége hosszabb távon fog kiderülni, bízunk benne, hogy nagyon jó, hasznos szempontok merültek fel.
Milyen szervezeteknek ajánlanád, hogy próbáljak ki egy marketing ügynökséggel vagy marketing szakértővel való közös munkát?
Igazából bármilyen szervezetnek jól jön az, ha megtudja milyen marketing lehetőségei vannak, hogy jobban képbe kerüljön az általa használt eszközök használhatóságával.

Madarász Gábort a pro bono marketinges munka oldal tapasztalatairól kérdeztem.
Be tudnád mutatni magad néhány szóban?
Alapvetően nem a profit maximalizálása a célom, hanem az üzleti Partnereim minél jobb színvonalú kiszolgálása. Ennek érdekében nem építek ügynökséget, hanem szakmai partneri együttműködéseket alakítok ki olyanokkal, akik magas szinten képviselik a saját területüket és az ügyféligényeket maximálisan ki tudják elégíteni.
Magam az online marketing stratégia, B2B/B2C növekedési marketing, PPC kampánykezelés, email marketing automatizációk, e-kereskedelmi tanácsadás és menedzsment, IT fejlesztések – automatizációk és rendszerintegrációk területen nyújtok szolgáltatásokat és kínálok megoldásokat. Gábor tevékenységéről a honlapján találhatsz több információt https://www.madaraszgabor.hu/
El tudnád mondani, miért jelentkeztél, hogy segíts pro bono módon egy civil szervezetnek?
Már több non-profit szervezetnek segítettem korábban is. Helyi egyesületektől, alapítványoktól kezdve a UN Online Volunteering programban sok szervezetet segítettem. Személy szerint fontosnak tartom, hogy támogassak olyan szervezeteket, kezdeményezéseket, amelyek értéket teremtenek és másoknak, embertársainknak segítenek. Az üzlet, a vállalkozás, a pénz nem minden – valamit mindig kell, hogy visszaadjunk a városunknak, a közösségünknek, a Hazánknak, vagy olyan célokat támogassunk távolabb, a Világ más részén, amelyek jobb élethez segítik embertársainkat. Engem megelégedettséggel tölt el, hogy másokon segíthetek és úgy érzem ezzel is teljesebb az életem.
Milyen tapasztalatokat szereztél a közös munka folyamán? Mennyiben tartod másnak az ilyen jellegű segítést, mint egy forprofit szervezetnek végzett munkát?
Nagyon szimpatikusak voltak már az első perctől kezdve az ULE képviselői. Fiatalok, tenni akarnak, segíteni hátrányos helyzetű, nehéz körülmények között lévő embertársaiknak és erre nem sajnálnak időt, energiát, pénzt költeni. Azt gondolom, hogy hozzáállásuk a lakhatási problémákhoz és ezirányú segítő tevékenységük követendő példa.
Szakmai tekintetben kicsit másabb egy non-profit szervezet hirdetéseit, kampányait kezelni és amellett, hogy a Google támogatja őket havi költésekben, több szabály és limitáció is van. Így ezen lehetőségek és korlátok figyelembevételével a legjobbat kell kihozni, így ez jelentősen eltér egy forprofit hirdetéskezeléstől.
Pontosan milyen tevékenységekkel tudtad segíteni a civil szervezet online marketing tevékenységét?
Részletesen átbeszéltük a tevékenységüket, mindent megismertem, a működésüket, programjaikat, a fő irányelveiket és azt, hogy mire is lenne szükségük. Ehhez javaslatokat fogalmaztam meg a weboldaluk tartalmának felépítéséhez, a marketing stratégia kialakításához, a potenciális támogatók és érdeklődők minél jobb eléréséhez, majd bevonzásához, amely a hirdetések mellett a közösségi médiát is magába foglalja. Az együttműködésünk egyik jelentős területe a Google Ads kampánykezelés volt a minél nagyobb érdeklődői célközönség eléréséhez. Ezt előbb a hazai, magyarországi célcsoportokra alakítottam ki, majd kiterjesztettük más országokra is pilot teszt jelleggel.
Kinek ajánlod, hogy jelentkezzen és segítsen probono módon cicil szervezeteknek?
Egy ilyen jellegű munkával a szakmabeliek elmélyíthetik és kibővíthetik ismereteiket, új tapasztalatokat és szakmai ismeretségeket szerezhetnek, amivel a saját fejlődésüket is segítik.
Úgyhogy azoknak ajánlom, (legyen az cég vagy egyéni segítő) akik szakmai tudásukkal is segítenének társadalmilag fontos ügyeket.
Ha kedvet kaptál a pro bono munkához, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.
https://probono-ppc.hu/ppc-szakember/