NANE Egyesület tapasztalata a pro bono marketing munkáról

Be tudnád mutatni a szervezetedet néhány mondatban? Te mit csinálsz benne?
A NANE Egyesület a nők elleni erőszak áldozatainak nyújt segítséget Magyarországon. Ingyenes telefonos segélyvonalat működtet, ahol az áldozatok és a nekik segíteni akarók is kérhetnek támogatást. Erőszakmegelőző foglalkozásokat szervez fiataloknak, és kampányokat  szervez a társadalmi szemléletváltás érdekében. Emellett lelki segélyt, illetve önbecsülésnövelő csoportokat biztosít érintetteknek.
Én Somogyi Zsófi vagyok. A NANE Egyesület kommunikációs munkatársaként azért felelek, hogy az egyesület munkája, edukációs kampányai, más szervezetekkel közös projektjei, tevékenységei láthatóvá váljanak a közösségi média felületeken, illetve eljussanak a sajtóhoz, az érintett lányokhoz, nőkhöz és segítőikhez egyaránt.

Mik voltak azok az online marketing célok, amiket meg szerettetek volna valósítani?
Mint általában a civil szervezeteknél, a NANE Egyesületnél is egy személyben kell vinni a szervezeti kommunikáció minden szegmensét – ami nagyon izgalmas kihívás, és sok kreativitást igényel, de egyúttal számos olyan speciális tudással kéne egyszerre rendelkeznie az ilyen pozícióban lévőknek, amik több területről valók.Nekem a social média platformok professzionálisabb kezelése, a hirdetések kezelése terén kellett támogatás. 

Tudsz arról mesélni, hogy hogy zajlott a közös munka?
Hihetetlenül flottul. Az első pillanattól kezdve, ahogy András összekötött minket, az összes önkéntes, Petra, Dani és Zoli azonnal “rendelkezésre állt”. Egész pontosan az történt, hogy gyorsan reagáltak, nyitottak voltak minden egyeztetésre – azaz még a szakmai munka előtt kialakult egy olyan szép, érdemi, támogató viszony, ami biztonságos is volt és nagyon jóleső. Már ezzel a hozzáállással is nagyon sokat támogatták a munkámat. Kialakítottunk egy rendszeres találkozót, amikor hetente mentünk végig fontos, nekem releváns témákon, de ha jeleztem, hogy SOS helyzet van, azonnal érkezett segítség. 

Milyen szervezeteknek ajánlanád, hogy próbáljak ki egy marketing ügynökséggel való közös munkát?
Mindenkinek, tényleg. Nagyon fontos szerintem minden terület dolgozóinak a máshonnan való visszajelzés – mert részben hasonló terepen kell helytállnom, mint amin Petra, Dani és Zoli dolgoznak, de hát sem profi ppc nem vagyok, sem pedig az üzleti szférában nem dolgozom. Így viszont nagyon erős volt az érzés, hogy mennyire fel tudunk nézni egymásra a tudásunkért, munkánkért és az elkötelezettségért, ahogy tesszük a dolgunkat – ők ráadásul önkénteseként. 

Milyen pozitív hatásai voltak a pro bono munkának a személyes és szakmai életedre?
Nagyon sok és jó: mondhatom, hogy szinte baráti viszonyig jutottunk, de minimum nagyon értékes emberi kapcsolatok alakultak. Nagyon nagy megkönnyebbülés volt, hogy ér nem tudni, hogy lehet csak arra fókuszálni, hogy tanuljak, mert annyira támogató volt mindenki. 

Mi volt a legemlékezetesebb élményed a pro bono munka során, és miért?
Talán ki nem emelnék élményt, de sokat nevettünk, kifejezetten vártam a találkozókat, illetve volt egy két SOS helyzet, amiben azonnal érkezett segítség, ahogy említettem. Azt éreztem, és érzem, hogy van kihez fordulnom, hogy van védőháló, olyan emberekből, akiknek nem kell magyarázkodni, nem szívesség, amit kérek, mert az ügy is fontos nekik is, amiért dolgozunk a NANÉ-ban, és emberileg is szépen össze tudtunk hangolódni. 

Mit tanultál magadról és a képességeidről a pro bono munka során?
Hogy ezredszerre is tudok újat tanulni, nem szégyellek kérdezni, nem tudni, tudok kérni, és aztán be is tudom építeni, amit kaptam. Hogy nagyon-nagyon hálás tudok lenni, azt tudtam :-). 

A honlap blog részében több beszámolót is olvashatsz.

Itt található a NANE Egyesületnek hogyan segítettek az önkéntesek: https://probono-ppc.hu/a-nane-egyesuletneknek-vegzett-munka-tapasztalatai-marketinges-szemmel/

Illetve, hogy a Járókelők Egyesületnek hogyan segítettek az önkéntesek: https://probono-ppc.hu/pro-bono-marketing-munka-ppc-s-szemszogebol/

Ha kedvet kaptál a pro bono munkához, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.
FB zárt csoport: PPC-probono