Járókelő Egyesület tapasztalata – pro bono marketing segítség

Lukács Máté a Járókelő Közhasznú Egyesület ügyvezetője és Molnár Zsuzska a szervezet kommunikációs munkatársa osztották meg a tapasztalataikat a pro bono online marketing segítségnyújtásról.

Be tudnád mutatni a szervezetedet néhány mondatban? Te mit csinálsz benne?
Máté: A Járókelő.hu ötlete 12 éve született meg azzal a céllal, hogy segítse az embereket olyan közterületi hibák megoldásában, mint a kátyúk, az illegálisan lerakott hulladék, a nem működő közlekedési lámpák, a lekopott zebrák és így tovább.
Kérni is lehet rajtunk keresztül, például ha valaki egy területen több fát, növényt, zöldfelüleletet szeretne vagy akadálymentesítést egy gyalogátkelőnél, esetleg a közvilágítás fejlesztését. A Járókelő működéséről kb. 100 önkéntes gondoskodik, illetve egy szűk munkavállalói csoport, amelynek mi is a tagjai vagyunk.


Mik voltak azok az online marketing célok, amiket meg szerettetek volna valósítani?
Zsuzska: Két területhez kerestünk már egy ideje segítséget, így nagyon jól jött a ProBono PPC által közvetített önkéntesek, Zoli és Viki (önkéntes marketingesek) segítsége.
Egyrészt a Google Ads és Google Analytics használatában, valamint a keresőoptimalizálásban szerettünk volna fejlődni, másrészt a social media csatornák kezelésében és online kampányok indításában, lebonyolításában volt szükségünk támogatásra.


Tudsz arról mesélni, hogy hogy zajlott a közös munka?
Zsuzska: Sok önkéntessel dolgozunk, és hogy a szabadidejüket, amit önként felajánlanak számunkra, a lehető legjobban tudjuk használni, igyekszünk minél inkább biztosítani a közös munkához a megfelelő kereteket. Ezért első körben Zolival és Vikivel egy közös megbeszélést tartottunk, ahol mindenki bemutatkozott, bemutattuk a szervezetünket, és elmondtuk, hogy miben volna szükségünk segítségre. Olyan célokat tűztünk ki, amelyek megvalósítását mindannyian tudtuk vállalni a rendelkezésünkre álló időben. A továbbiakban Máté Zolival dolgozott, én pedig Vikivel. A célokat részfeladatokra bontottuk, és azok megvalósítása érdekében heti megbeszéléseket tartottunk általában fix időben.


Tudsz mondani néhány dolgot, amit adott a közös gondolkodás az önkéntesekkel, amiket esetleg a későbbiekben be tudtok építeni az Egyesület további online marketing tevékenységébe?
Máté: A Zolival való közös munka során átfogó képet kaptunk a Google különböző szolgáltatásairól, azok szerepéről, és hogy miként hasznosíthatóak a szervezetünk ismertségének növelése érdekében. A konzultációktól nem lettünk mesterei az eszközöknek, de arra elegendő volt, hogy el tudjunk indulni az adatok elemzésében, a kampányok eredményeinek figyelemmel kísérésében.
Tanulságos volt a közös munka, mert megmutatta ennek a szakmának a komplexitását.
Zsuzska: Vikivel a social media felületeket vizsgáltuk át. Ötletekkel, javaslatokkal segített a posztok rendszerességét, tartalmát illetően, illetve hirdetési kampányok elindításában is támogatott, egy éppen futó kampányunk eredményeinek elemzését is vállalta még utólag. Önmagában már az is nagyon sokat jelentett, hogy valaki kívülről nézett rá a felületeinkre, de Vikitől sok szakmai tanácsot is kaptam, amiket igyekeztünk beépíteni a kommunikációnkba.


Hogy érzed, mennyire valósultak meg célok, amiket kitűztetek a közös munka elején? A
szervezet későbbi munkája során mennyire tudja hasznosítani az önkéntesekkel kipróbált tevékenységeket?

Máté: Az együttműködés elején kitűzött célokat elértük, sikerült konfugurálnunk mindkét oldalunkon a Google Search Console-t és a Google Analytics-et, a Google Ads-ben és a Meta felületén új kampányokat indítottunk, és végre sikerült a süti kezelésünket GDPR kompatibilissé tenni.
Zsuzska: Minden kitűzött célt teljesítettünk, egy közösen kialakított sorvezető, feladatlista alapján haladtunk, és minden héten egy adott témakört beszéltünk át.


Mi volt a legemlékezetesebb élményed a pro bono munka során, és miért?
Máté: Önkénteseket fogadó szervezetként sokszor okoz fejtörést, hogy mi az, amit nyújtani tudunk a nekünk segítő szakembereknek, mitől lesz vonzó számukra a segítségnyújtás. Szerencsénkre Viki és Zoli hamar megérezték a közös munka ízét, és Zoli nagyon megörült, amikor meghívást kapott az egyesületi karácsonyi ünnepségünkre. Számunkra ez egy egyértelmű visszajelzés volt, hogy szervezetileg és emberileg is szimpatikusnak találtak minket az önkéntesek. Reméljük, hogy így legalább egy kicsit meg tudjuk hálálni azt a sok-sok segítséget, amit kaptunk tőlük.

A honlap blog részében több beszámolót is olvashatsz.

Illetve, hogy a Járókelők Egyesületnek hogyan segítettek az önkéntesek: https://probono-ppc.hu/pro-bono-marketing-munka-ppc-s-szemszogebol/

Ha kedvet kaptál a pro bono munkához, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.
FB zárt csoport: PPC-probono