A NANE Egyesületneknek végzett munka tapasztalatai marketinges szemmel

Bozó Petrát és Lakatos Dánielt kérdeztem a tapasztalataikról, amit a NANE Egyesületnek végzett pro bono munkájuk közben szereztek.

Be tudnád mutatni magad és a szakmai múltad néhány szóban?

Petra: Kereskedelem és marketing szakos hallgatóként végeztem a Budapesti Gazdasági Egyetemen 2022-ben és azóta a szakmai utamat a marketing területén folytatom. A PPC világával másfél évvel ezelőtt ismerkedtem meg és azóta is ebben a pozícióban dolgozom.

Dani: Alapvetően generalista marketinges vagyok, de az elmúlt néhány évben specializálódtam a PPC hirdetések kezelésére. Több mint 10 éve foglalkozom marketinggel, főleg online területen. Jelenleg a saját szabadúszó vállalkozásomat építem és különböző cégeknek kezelem a hirdetéseit és adok nekik marketing tanácsokat.

El tudnád mondani, miért jelentkeztél, hogy segíts pro bono módon egy civil szervezetnek? Hogy zajlott a közös munka?

Petra: Mindig is kiemelt fontosságú volt számomra, hogy a munkám révén értékes és maradandó nyomot hagyjak a világban, és visszaadjak abból a sok jóból, amit a szakmámtól kapok. Kezdetben úgy tűnt, hogy ezt az online marketing területén nehezebb lesz megvalósítani, de amikor lehetőségem nyílt részt venni ebben a programban, azonnal megragadott a lehetőség. Régóta követem a NANE Egyesület munkásságát a közösségi médiában, és nőként különösen fontosnak tartom mindazt, amit képviselnek. Ezért hatalmas megtiszteltetés volt számomra, hogy a közös projekt során támogathattam a szervezetet. Zsófival (a NANE kommunikációs munkatársa, a szerk.) már az első megbeszélésünk rendkívül gördülékenyen zajlott; hatékonyan át tudtuk tekinteni a felmerülő kérdéseiket, és lépésről lépésre átvettük a Meta hirdetési ökoszisztéma működését.

Dani: Mindig is fontos volt számomra, hogy a tudásomat jó cél érdekében is hasznosítsam, ezért amikor felmerült a lehetőség, hogy részt vegyek a NANE projektben, kérdés nélkül jelentkeztem. Apaként és férjként különösen fontosnak tartom a NANE munkáját, és szeretném, ha az üzenetük minél több emberhez eljutna, hogy ezzel még több embernek tudjanak segíteni.

Az együttműködés nagyon gördülékeny volt, Zsófival — sőt, kiderültek korábbi kapcsolódási pontok is vele 🙂 — remekül tudtunk együtt dolgozni az első pillanattól kezdve. A cél az volt, hogy a hirdetési folyamatok átláthatóbbak és hatékonyabbak legyenek számukra, és igyekeztem olyan gyakorlati tanácsokat adni, amelyek a jövőbeni hirdetési kampányaikhoz is hasznosak lesznek.

Milyen tapasztalatokat szereztél a közös munka folyamán? 
Volt, valami, amit tanultatok ebből a projektből? Milyen nehézségek jöttek elő a munka folyamán? Szövődött új ismeretség, barátság?

Petra: A közös munka során lehetőségünk nyílt mélyebben megismerni egy civil szervezet működését, a munkafolyamatoktól kezdve egészen addig, hogy mennyi elkötelezett ember támogatja a szervezetet, akár önkéntesként is. Rendkívül inspiráló volt látni, hogy milyen sokan tartják fontosnak, hogy foglalkozni kell a nőket érintő társadalmi problémákkal. Zsófi nagyon nyitott volt a szakmai javaslatainkra, és hősiesen birkózott meg a szakmai kifejezések áradatával. 🙂 A legnagyobb kihívás számomra az volt, hogy elhagyva a szakzsargont, minél egyszerűbben és érthetőbben adjam át az alapvető tudást, amely lehetővé teszi számukra, hogy a jövőben hatékonyan használják a hirdetési platformot.

Dani: Zsófi rendkívül nyitott volt a tanulásra, ami nagyban megkönnyítette a közös munkát. Nagyon inspiráló volt látni, hogy ő mennyire elhivatott, és mennyire elkötelezett egy fontos ügy iránt. Zsófival nagyon jóban lettünk a projekt során és biztos vagyok benne, hogy ez a jövőben is megmarad 😊

Mennyiben tartod másnak az ilyen jellegű segítést, mint egy forprofit szervezetnek végzett munkát?

Petra: Míg egy forprofit szervezetnél a fő cél gyakran a bevétel növelése és az üzleti siker maximalizálása, addig egy civil szervezetnél az elsődleges fókusz a társadalmi problémák megoldásán, a közösség támogatásán van. Egy nonprofit együttműködésben sokkal személyesebb kapcsolat alakul ki, hiszen a projekt célja valós társadalmi hatás elérése. Ez sokkal motiválóbb, és érzelmileg is nagyobb elégedettséget nyújt, mert az ember érzi, hogy közvetlenül hozzájárul egy fontos ügy sikeréhez.

Dani: Mivel volt már lehetőségem a Pro Bono PPC által másik nonprofit szervezettel való együttműködésre is (és biztos vagyok benne, hogy a jövőben is lesz még ilyen), így azt látom, hogy elő tudnak jönni olyan problémák, amikkel korábban nem találkoztunk. De éppen ez teszi ezt a munkát izgalmassá és egyben remek fejlődési lehetőséggé.

A legnagyobb különbség, amit eddig tapasztaltam, hogy a nonprofit szervezeteknél mindenki rendkívül nyitott a tanácsokra, tanulni akar, és teljes mértékben odateszi magát, míg forprofit cégek esetében néha azért ellenállásokba tudunk ütközni.

Pontosan milyen tevékenységekkel tudtad segíteni a civil szervezet online marketing tevékenységét?

Petra: Főként a Meta hirdetéskezelő beállításaiba igyekeztünk minél nagyobb betekintést nyújtani.

Dani: Meta hirdetések beállításait és stratégiai lépéseit beszéltük át, indítottunk együtt hirdetéseket.

Kinek és miért ajánlod, hogy jelentkezzen és segítsen probono módon civil szervezeteknek?

Petra: Ajánlom mindenkinek, aki szeretné hasznosítani a szakmai tudását egy jó ügy érdekében, és szívesen támogatna olyan civil szervezeteket, amelyek pozitív társadalmi változást akarnak elérni. A pro bono munka lehetőséget nyújt arra, hogy az ember egy kicsit visszaadjon a társadalomnak, és olyan ügyek mellé álljon, amelyek személyesen is fontosak számára. Ez nemcsak a civil szervezet számára értékes, hanem a segítő számára is, hiszen egy ilyen együttműködés során rengeteg új tapasztalatot és inspirációt lehet gyűjteni.

Dani: Azoknak ajánlom, akik szeretnének szakmailag fejlődni, miközben egy jó ügyért dolgoznak. Nemcsak a szervezet számára hasznos a segítségünk, hanem mi magunk is sokat tanulhatunk az együttműködésből, például a kommunikáció és a prioritások kezelése terén.

Én azt látom, hogy a mi szakmánkban (nem feltétlenül PPC, hanem marketing) sokan küzdenek a kiégéssel, főleg ha multi környezetben dolgoznak. Éppen ezért egy-egy ilyen projekt, ami kiszakít a napi mókuskerékből, az segíthet ezt elkerülni.

Petra és Dani oklevelei itt találhatóak: https://probono-ppc.hu/probono-oklevelek

A honlap blog részében több beszámolót is olvashatsz. Nézd meg, hogy a Járókelők Egyesületnek hogyan segítettek az önkéntesek: https://probono-ppc.hu/pro-bono-marketing-munka-ppc-s-szemszogebol/

Ha kedvet kaptál a pro bono munkához, csatlakozz a szakmai csoportunkhoz.
FB zárt csoport: PPC-probono